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[jamsat-bb:6832] AMSAT Spec Bullet 361.03紹介


Karl Meinzer AMSAT-DL会長からのメッセージ

Tue,26 Dec 2000 14:23:31-0600付けAMSAT Special Bulletin 361.03
を紹介します。
JA3GEP/6 毛利

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AMSAT-DL会長で P3DプロジェクトのリーダでもあるDr. Karl Meinzer,DJ4ZC
からANSにもたらされた、AO-40が S帯2401.305 MHzで再開したテレメトリー
に関しての続報です。

Ian, ZL1AOX, はIPSソフトウエアと、最小限の運用パッケージをAO-40へロー
ドするのに成功しました。その結果、AO-40は現在テレメトリーの A blocks
を送信しており、衛星の状態を解析することが可能となるでしょう。

最初にサッと見ただけですが、いくつかの温度センサーと、おそらくいくつ
かの電流センサーが、それが何であったかにしろ、テレメトリーの送信を停
止させた事態により、機能を失っているようにみえます。しかしながら、電
源の状態、とくにバッテリーの電圧は、公称値通りに見えます。

これから状況の詳細な解析を始めるところです。コマンド局は、保守的な哲
学をとり続け、まず、これ以上のダメージを与えないことを第一の目標とす
るとともに、事態の解析を可能にするような証拠は可能な限り保持すること
とします。

さらに、コマンド局は、運用ソフトウエアパッケージの全体をアップリンク
しようとしています。これは、とくに、発電システムを積極的に制御できる
ようにするためです。その後で、衛星の通信機能が調べられるでしょう。2m
の送信機は、現在のところ、手を触れる予定はありません。(もし送信機が
損傷を受けていたら、IHUをまたクラッシュさせる恐れがあるからです。)
Warte-Orbits(訳注:軌道監視ソフト名称?)および Command-Assistがア
ップロードされて、事態のあとの実際の衛星の能力が反映されるまでは、
リスクが、あまりにも高すぎます。

結論として、コマンド局はいま、AO-40を制御下に再び置くことができまし
た。今後数日のうちに、どれほど衛星がダメージを受けているか、それが目
標とするミッションのどれほどに影響しているか、がわかることを期待して
います。

さらに解析がすすめば、また報告します。

73's,
Karl, DJ4ZC


-------- 原文 ---------
Date: Tue, 26 Dec 2000 14:23:31 -0600
From: Dan James <DanJ@marvin.com>
Reply-To: jamsat-bb@jamsat.or.jp
To: "'ANS Release'" <ans@AMSAT.Org>
Subject: AMSAT Special Bulletin 361.03

SB SAT @ AMSAT $ANS-361.03
AMSAT SPECIAL BULLETIN

AMSAT NEWS SERVICE BULLETIN 361.03 FROM AMSAT HQ
SILVER SPRING, MD, DECEMBER 26, 2000
TO ALL RADIO AMATEURS
BID: $ANS-361.03

AMSAT-DL President (and P3D Project leader) Dr. Karl Meinzer,
DJ4ZC, provided ANS with additional information regarding AO-40's
recent S-band transmissions on 2401.305 MHz:

Ian, ZL1AOX, has succeeded in loading IPS software and a minimal
operational package into AO-40. As a consequence, AO-40 is now
sending telemetry (A blocks) that will enable an analysis of the 
status
of the spacecraft.

A first (quick) look has revealed that some temperature sensors and
possibly some current sensors have been lost by whatever incident
caused the telemetry transmissions to stop. However, the power
situation, in particular the battery voltages, look nominal. 

We will now start a detailed analysis of the situation; the command
stations will continue to follow a conservative philosophy with the
primary target of not causing any additional damage along with
retaining as much evidence as possible for the analysis of the
incident.

Furthermore, command stations will now try to uplink the entire
operational software package, which in particular should establish
positive control over the power generation system. From there on, the
communications capabilities of the spacecraft will be explored. The
2-meter transmitter is considered off limits for the time being (in 
case
that it may have been damaged and thus might have the potential to
cause the IHU to crash). The risk is too large before the 
Warte-Orbits
and Command-Assist programs have been updated to reflect the
actual capabilities of the satellite available after the incident.

In summary, we can state that the command stations have now
regained control over AO-40. During the next few days we hope to
learn to what extent the satellite was damaged and to what extent
this will impact mission targets.

When we have further analysis, I will report again. 

73's,

Karl, DJ4ZC

Stay tuned to ANS for additional bulletins from AMSAT, the
official source for information on AMSAT OSCAR-40.

[ANS thanks AMSAT-DL President (and P3D Project leader) Dr. Karl
Meinzer, DJ4ZC, for this information]

/EX

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