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[jamsat-bb:7966] 翻訳添削依頼2-2章(2/2)


JF6BCC 今石です。

  1/2 からの続きです。

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> Figure 1: Schematic cross section view of the magnetic bearing. 
図1:磁気式軸受の断面図

> Figure 1 shows a cross section view of the magnetic bearing. A bias flux
> is generated across the airgap, shown in paths A1 and A2, supporting the
> weight of the flywheel in the axial direction.
図1は磁気式軸受けの断面図である。磁気バイアスは図中の A1 および
A2 に示される隙間から、回転体の重量を軸方向に支えるよう発生する。

> If the wheel is not centered, the permanent magnets will create a
> destabilising force which pulls the wheel even further away from the
> center.
ホイールの回転中心がズレると、永久磁石がその力に反発し中心に引き
戻す力を発生する。

> The control system will detect this motion through position sensors at
> the wheel's outer diameter and generate a corrective flux B by sending
> current through the stator coils.
制御システムは外周に配置された位置センサを通してこの動作を検出し、
固定コイルに電流を送って磁束 B を発生させる。

> In the air gap, this control flux B substracts and adds to the static
> fluxes A1 and A2 caused by the permanent magnets.
隙間において磁束 B は、永久磁石による磁束 A1・A2 と合成される。

>  By substracting flux at the narrow gap side and adding flux at the wide
> gap side, the magnetic bearing produces a net restoring force to centre
> the flywheel. 
この結果、隙間の接近側では磁束が減少し、反対側では磁束が増加する
ことになり、磁気式軸受けは回転体を中心に維持する力を発揮する。

> Figure 2: Drawing of the magnetic-bearing momentum wheel. 
図2:磁気浮上式モーメンタムホイールの解説図

> The actual wheel design is shown in Figure 2. The inertial mass is provided
> by the rotor assembly which also accommodates the permanent magnets for the
> brushless DC motor.
実際のホイールの設計を図2に示す。慣性重量は、ブラシレスモータの
ための永久磁石も含めた回転機構により提供される。

> These magnets are placed in a ``C`-shaped magnetic return ring, which in
> turn is housed inside the outer rim, thus adding to the inertial mass of
> the wheel.

磁石は、ホイール外周面の内側に交互に配置される、"C"形に成形された
磁気復帰リングに収納され、ホイールの回転重量となる。

> The rotor is made of aluminium and has holes on the upper side to reduce
> weight and allow angular inductive sensors to detect the position of the
> wheel relative to the motor coils. The latter are attached to the stator
> assembly and are not shown in Figure 2. 
回転機構は、状面の欠き穴で重量を削減したアルミニウム製で、ホイール
と電磁石との位置関係を検出する角度誘導センサと動作する。それ以外は
固定機構に装着されており、図2には示されていない。

> The inside diameter of the wheel consists of another ``C'-shaped magnetic
> return ring made of steel (1a) with a non-magnetic filling (1h) to act as
> a touchdown bearing in the radial direction.
ホイール内部は他の "C"形に成形された鉄製の磁気復帰リング (1a) と、
半径方向の接触式軸受として動作する非磁性体 (1h) とで構成されます。

> This emergency bearing will be used during launch and in case of a power
> failure. It prevents the return ring from touching the flux plates, thus
> maintaining a minimum air gap which is important to ensure lift-off of
> the bearing.
この緊急時用の軸受は、衛星打ち上げと停電時に使用される。これは磁束
プレートと磁気復帰リングが接触することを妨げ、軸受の安全を確保する
ための必要最低限の間隙を維持する。

> The flux plates (3) and the return ring (1a) have tapered edges to
> increase the magnetic flux across the air gap and therefore improve the
> axial stiffness. 
磁束プレート (3) と復帰リング (1a) は、隙間の磁束を増加させ、軸方向
の安定性を高めるため、その端をテーパー状にしてある。

> Figure 3: Expanded view of the stator assembly. 
図3:固定機構の展開図

> An expanded view of the stator assembly is given in Figure 3. The
> permanent magnets are situated between the fluxplates in a sandwich
> arrangement with a non-magnetic mounting structure.
固定機構の展開図を図3に示す。永久磁石は非磁性体を介して、磁束プレ
ートの間に挟まれるように配置されている。

> The fluxplates are made of cobalt-iron and all other magnetic
> flux-carrying parts are made of steel. The coils and coverplates are
> symmetrically arranged around the sandwich structure.
磁束プレートは鉄・コバルトの合金で、その他の磁性部品は鉄で作られて
いる。電磁石とカバーはこれらのサンドイッチ構造の周辺に対称的に配置
されている。

> The rotor assembly is mounted to the baseplate by means of a non-magnetic
> bolt with a nut and washer. 
回転機構は、非磁性体のボルト・ナットとワッシャで底面に固定されてい
る。
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  2.2 項「磁気有限要素?のシミュレーション」は、これから挑戦します。

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Yoshihiro Imaishi 今石良寛 - 福岡県北九州市
JF6BCC, KH2GR (ex. T88J, T88IY, V63BP)
jf6bcc@jarl.com or jf6bcc@jamsat.or.jp
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